Klantenservice
- Algemene voorwaarden Download PDF
- Verzenden & retourneren Alles over verzenden en retourneren
- Disclaimer Hoe werkt het ?
- Privacy Policy Over uw privacy
- Betaalmethoden Alles over betalen
- Over ons Wie zijn wij ?
Klantenservice
Neem contact op
Veelgestelde vragen
1. Bestellen
1.1 Ik heb hulp nodig bij mijn bestelling
Wij staan graag voor u klaar om u bij uw bestelling te assisteren.
Voor welke vraag dan ook, u kunt ons bellen op 0599 858878.
Wij zijn telefonisch bereikbaar op maandag t/m vrijdag tussen 10:00 en 18:00 uur.
Per email kunt u ons bereiken op [email protected]
Email wordt in principe op werkdagen beantwoord (maandag t/m vrijdag). Heeft u een urgente vraag, kunt u ons altijd even bellen.
Tenslotte kunt u ook gebruik maken van het formulier op deze pagina aan de rechterzijde om uw vraag te stellen.
1.2 Is er een minimum bestelbedrag ?
Nee, bij Petsonline is er geen minimum bestelbedrag.
1.3 Is er een maximum bestelbedrag ?
Nee, Petsonline kent geen maximum bestelbedrag.
1.4 Kan ik verschillende bestellingen combineren?
Na het plaatsen van uw bestellingen, kunnen deze niet meer standaard gecombineerd worden. U kunt natuurlijk altijd even contact met ons opnemen via de email [email protected] om te kijken wat er nog handmatig mogelijk is.
1.5 Kan ik een bestelling annuleren?
Het is niet altijd mogelijk om bestellingen te annuleren. Zeker bestellingen die maatwerk bevatten en al in produktie zijn gegaan, kunnen niet meer geannuleerd worden. Ook bestelling die al zijn verzonden, kunnen niet meer worden geannuleerd. Neem altijd contact met ons op via [email protected] om de mogelijkheden te bespreken.
1.6 Ontvang ik een bevestiging van mijn order?
Petsonline stuurt u altijd per e-mail een bevestiging en een factuur van uw order. Mocht u deze onverhoopt niet ontvangen, neem dan direct contact met ons op : [email protected]
1.7 Ik heb een speciale vraag, hoe stel ik die ?
Petsonline kunt u bereiken door te mailen naar [email protected] of te bellen naar 0599 858878. Telefonisch zijn wij dagelijks bereikbaar (maandag t/m zondag) tussen 10.00 en 18.00 uur.
1.8 Mijn produkt is niet op voorraad ?
Een aantal produkten zijn standaard niet op voorraad: de hondenkussens, de steigerhouten hondenmanden, de bronzen beelden en urnen, en de exclusieve handgemaakte halsbanden worden allemaal op maat per order gemaakt aan de hand van de wensen van de klant. Daardoor zal er altijd sprake zijn van een levertijd, die in ons systeem staat vermeld.
Wij streven ernaar, de overige produkten zoveel mogelijk op voorraad te houden maar dat is door de ingewikkelde wereldwijde logistiek niet altijd mogelijk. Hierdoor kan het voorkomen, dat een produkt niet op voorraad is. U kunt dan natuurlijk wel gewoon bestellen waarna het systeem u de verwachte levertijd zal doorgeven. Ingeval de levertijd langer is dan verwacht, zullen wij dit altijd aan u doorgeven.
1.9 Moet ik mij registreren ?
Nee, er is geen registratie vereist om klant te worden bij Petsonline. Indien gewenst kunt u wel een account aanmaken waardoor u het betalingsproces sneller kunt doorlopen, meerdere adressen kunt opslaan, uw bestellingen kunt bekijken en volgen en meer, maar dit is niet verplicht.
2. Betalen
2.1 Problemen met online betalingen
Heeft u een probleem om online te betalen, bijvoorbeeld met Ideal ?
- Als u Ideal aanklikt als betaalmethode, moet er een keuzebalk verschijnen met de namen van de aangesloten banken. Als deze niet verschijnt, en u dus niet verder kunt met uw Ideal betaling, ligt dit meestal aan de cookie instellingen in uw browser. Het gehele bestelproces maakt gebruik van tijdelijke cookies om de artikelen op te slaan. Dit is volstrekt ongevaarlijk, maar wel noodzakelijk voor het maken van een bestelling. Als de browser geen of slechts beperkt cookies accepteert, kan dit de reden zijn dat u per Ideal geen betaling kunt verrichten. De oplossing is om cookies wel of uitgebreider toe te staan, waarna de keuzebalk voor de bank wel verschijnt en u uw betaling kunt maken.
Gebruikt u een product met Safari browser ? Ga dan naar Instellingen , Safari en kies dan rechts in het scherm Blokker Cookies. Kies het volgende scherm Sta altijd toe. Probeer nu opnieuw te kiezen voor Ideal.
2.2 Hoe kan ik betalen ?
Bij Petsonline kunt u op diverse manieren betalen:
- per bankoverschrijving (in het verleden ook wel betalen per acceptgiro genoemd). U betaalt per reguliere overschrijving via uw eigen bank. Hieraan zijn geen extra kosten verbonden. Ons bankrekeningnummer is NL59 INGB0006200362 t.n.v. Petsonline te Stadskanaal.
- per Ideal. U betaalt online per Ideal (bij vrijwel alle Nederlandse banken mogelijk). Hieraan zijn geen extra kosten verbonden.
- met de digitale VVV Cadeaukaart (max. 50 euro per bestelling)
- per PayPal. U betaalt online via uw PayPal account.
- Mr. Cash / Bancontact.
- Belfius
- KBC
- EPS
- ING Home Pay
- Credit Cards Visa, Master Card en American Express.
- Sofort Banking.
- Maestro.
- Billink Achteraf betalen. U ontvangt de factuur van Billink als de goederen zijn afgeleverd.
2.3 Wat is Ideal ?
iDEAL is een veilige vorm van internetbankieren waarbij u tijdens uw bestelling naar de internetbankiersite van uw bank wordt geleid. In ons betaalproces geeft u aan, per iDeal te willen betalen. In de vertrouwde omgeving van uw eigen bank kunt u de betaling van uw bestelling veilig afhandelen. De betaalgegevens zijn al voor u ingevuld. Nadat u een bevestiging van uw bank heeft ontvangen keert u terug naar onze website en ontvangt u een bevestiging van uw bestelling. Aangezien de iDEAL betaling direct wordt verwerkt is deze direct zichtbaar op uw rekeningoverzicht.
2.4 Kan ik achteraf betalen ?
U kunt ervoor kiezen, na ontvangst van uw goederen te betalen. Deze dienst wordt in de kassa Billink Achteraf Betalen genoemd. Het maximale factuurbedrag voor Nederlandse particulieren is € 500,-- en voor Belgische klanten € 150,--. Voor zakelijke klanten geldt een hoger bedrag.
U kunt van deze mogelijkheid alleen gebruik maken onder de volgende condities:
- het factuur- en afleveradres bevinden zich in Nederland of België.
- Voor particuliere klanten geldt dat er kan uitsluitend een normaal adres gebruikt worden, geen postbusadres of kantooradres.
- zakelijke klanten dienen bij het maken van de bestelling een geldig KvK en BTW nummer op te geven.
- Voor particulier klanten geldt dat U minimaal 18 jaar of ouder dient te zijn.
Wanneer u Billink Achteraf betalen als betaalmethode kiest, ontvangt u van Billink een E-Factuur met de betaalspecificaties. U kunt uw betaling verrichtten aan de hand van deze e-mail.
Hieronder de voorwaarden van achteraf betalen:
“Betaling dient binnen de gestelde betalingstermijn te worden voldaan aan Billink B.V. (hierna: “Billink”).
Alle rechten uit hoofde van de vordering zijn immers door ons overgedragen aan Billink, die de inning van
de vordering zal verzorgen. Uw gegevens worden door of namens Billink getoetst en geregistreerd, deze
gegevens kunnen onder meer worden gebruikt voor de incasso van vorderingen en toetsing van orders in
de uitvoering van het acceptatiebeleid van aangesloten organisaties. Billink behoudt zich het recht voor
om het verzoek van de klant voor betalen op rekening te weigeren. De gehanteerde betalingstermijn is een
fatale termijn. Bij niet tijdige betaling is de klant dan ook zonder ingebrekestelling in verzuim en is Billink
gerechtigd vanaf de vervaldatum van de factuur een contractuele rente van 0,75% per maand (waarbij een
gedeelte van een maand als hele maand wordt beschouwd) in rekening te brengen. Billink is bovendien
gerechtigd buitengerechtelijke incassokosten op grond van de wet bij de klant in rekening te brengen. In
geval van zakelijke klanten is Billink tevens gerechtigd herinnerings- en aanmaningskosten bij de klant
in rekening te brengen, onverminderd het recht van Billink om de daadwerkelijk gemaakte kosten bij de
klant in rekening te brengen indien deze het aldus berekende bedrag te boven mochten gaan. Deze kosten
bedragen minimaal 15% van de hoofdsom met een minimum van 40 euro voor consumenten en 75 euro
voor bedrijven. Billink is tevens gerechtigd de vordering aan een derde over te dragen. Hetgeen in het
voorgaande met betrekking tot Billink is bepaald gaat in dat geval tevens over op de derde aan wie de
vordering is overgedragen.”
2.5 Kan ik per bank vooruit betalen ?
Ja, u kunt gewoon per bank vooruitbetalen. Op uw factuur staan alle benodigde gegevens zoals factuurnummer, bedrag en onze bankgegevens. Hieronder staan deze nogmaals vermeld: ING bank, NL59INGB0006200362, BIC: INGBNL2A t.n.v. Petsonline te Stadskanaal.
Zodra wij uw betaling op onze bank ontvangen, verzenden wij uw bestelling.
2.6 Is de BTW inclusief of exclusief ?
Onze gepubliceerde prijzen zijn altijd inclusief BTW.
3. Contact
3.1 Wat zijn de contactgegevens van Petsonline ?
Petsonline V.O.F.
Handelsstraat 40
9501 EV Stadskanaal
Telefoon : 0599 858878
Email :[email protected]
KvK : 67683541
BTW: NL857128590B01
Bank: ING Bank
IBAN : NL59INGB0006300362
BIC: INGBNL2A
4. Klachten
4.1 Ik heb een klacht. En nu ?
Petsonline neemt klachten serieus en zal er alles aan doen om het probleem op te lossen.
Stuur ons een volledige en duidelijke omschrijving van uw klacht, schriftelijk per post of per email.
Wij bevestigen altijd de ontvangst van uw klacht en zullen deze uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden.
4.2 Mijn bestelling is defect, wat moet ik doen?
Neemt u in een dergelijk geval direct met Petsonline telefonisch of per email contact op. Petsonline zal er alles aan doen, zo snel mogelijk een goed product naar u op te sturen.
5. Retourzending
5.1 Wanneer kan ik mijn product retour zenden?
Na ontvangst van uw product, heeft u 30 dagen de tijd om het zonder opgaaf van redenen aan ons te retourneren (artikel 6 van de algemene voorwaarden). Dit houdt in, dat u het product binnen 30 dagen na ontvangst dient te retourneren aan ons.
De retourprocedure is als volgt.
U heeft 30 dagen de tijd om zonder opgaaf van redenen een product te retourneren. De bedenktijd gaat in op het moment dat u het product heeft ontvangen. Houdt u er rekening mee dat de retour verzendkosten voor uw eigen rekening zijn ?
Tijdens deze periode van 30 dagen kunt u uw bestelling ongebruikt, onbeschadigd en compleet in de originele verpakking retourneren. Uiteraard kunt u het product passen zoals u dat in een fysieke winkel zou doen. Na het passen zorgt u ervoor dat het product schoon, geheel onbeschadigd in de originele verpakking terugstuurt. Verzegelde producten kunnen na het verbreken van de verzegeling niet geretourneerd worden. De verzendkosten voor een retourzending zijn voor de rekening van de consument.
De spelregels over een aantal gevallen waarin retouren niet geaccepteerd kunnen worden:
- Retourneren na de bedenktermijn van 30 dagen.
- Beschadigde producten.
- Gebruikte producten (vervuilde, vieze of stinkende producten e.d.).
- Geactiveerde koelproducten.
- Ontbrekende onderdelen.
- De labels of kaartjes met het artikelnummer mogen niet zijn verwijderd.
- Op maat gemaakte producten.
- Ook kunnen sommige producten vanuit hygiënisch oogpunt niet geretourneerd worden als de verpakking is geopend: bijvoorbeeld kattenbakken, krabpalen, de Litter Kwitter, handdoeken, badjassen en dergelijke kunnen alleen geretourneerd worden in de originele en ongeopende verpakking. Bij twijfel neemt u eerst contact met ons op.
- Zonder voldoende frankering.
Retour online aanmelden
Om een retour online aan te melden, heeft u een account nodig. Nog geen account aangemaakt ?
Maak dan snel hier een account aan.
Gebruik hetzelfde email adres als in uw order om de order te kunnen koppelen aan uw account.
In het order overzicht klik op 'bekijken' naast de order waarvan u iets wilt retourneren.
U krijgt dan de complete order te zien. Rechts onderaan klik dan op 'Artikelen retourneren'
In het volgende scherm kunt u de retourzending instellen. De eerste stap is aangeven welke producten retour gestuurd worden. Dit wordt gedaan door het aantal aan te geven in het drop-downmenu. Producten die u niet retourneert laat u op 0 staan.
In de volgende stap geeft u de reden aan van de retour.
Tenslotte kunt u bij “reactie” aanvullende informatie doorgeven.
Heeft u alles ingevuld ? Klik dan op “verstuur”. De retourzending is dan direct automatisch aangemeld bij ons en kunt u direct de producten inpakken en aan ons verzenden.
Let op dat er geen bevestiging verstuurd wordt na het aanmelden van een retourzending.
Belangrijk: stop de pakbon erbij zodat wij weten van wie de retourzending afkomstig is.
Een stuk papier met uw naam en ordernummer is ook voldoende. De retour verzendkosten zijn voor uw eigen rekening.
Verstuur het pakket aan ons magazijn:
Petsonline
Handelsstraat 40
9501 EV Stadskanaal
Let op dat er geen bevestiging verstuurd wordt na het aanmelden van een retourzending.
Na ontvangst en de verwerking van de retourzending zult u per email worden geïnformeerd.
Terugbetaling na afhandeling van de retourzending duurt gemiddeld 5 werkdagen.
Retourneert u een deel van uw bestelling ?
Als het uiteindelijke orderbedrag, na verrekening van de retour gezonden artikelen, niet (meer) in aanmerking komt voor gratis verzending, zullen er reguliere verzendkosten worden berekend. Deze worden verrekend met de creditering voor de retour gezonden goederen.
5.2 Naar welk adres moet ik een retourzending sturen ?
Retouren kunnen verzonden worden aan ons adres:
Handelsstraat 40
9501 EV Stadskanaal
5.3 Hoe snel krijg ik mijn geld terug ?
Petsonline zal eerst de retourgoederen controleren op beschadigingen etc. Wij verwachten van u dat het product en alle toebehoren zoveel als redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking aan ons retourneert.
Petsonline betaalt u uiterlijk binnen 14 dagen terug.
5.4 Wie betaalt porto bij retouren ?
Bij een normale retourzending, als er dus geen sprake is van defecten of beschadigingen, betaalt u altijd zelf de porto kosten van de retourzending.
Als er sprake is van een defect of beschadigde levering, neemt u dan eerst contact met ons op over de wijze van retourzenden. In principe betalen wij in dergelijke gevallen de porto kosten.
Retourneert u een deel van uw bestelling ?
Als het uiteindelijke orderbedrag, na verrekening van de retour gezonden artikelen, niet (meer) in aanmerking komt voor gratis verzending, zullen er reguliere verzendkosten worden berekend. Deze worden verrekend met de creditering voor de retour gezonden goederen.
6. Ruilen
6.1 Hoe kan ik een product ruilen ?
Bij Petsonline kunt u zonder problemen een product ruilen. Bijvoorbeeld als de maat toch niet goed blijkt te zijn. Wij vragen u vriendelijk, voordat u een product retourneert, dit even per email aan [email protected] te melden zodat wij weten wat de bedoeling is.
De retour procedure is als volgt:
Neemt u eerst contact met ons op over het correcte adres waar u het product heen kunt sturen.
De kosten van retourzending zijn voor rekening van de consument.
Let u erop dat er een aantal producten zijn waarvoor deze algemene regel niet geldt:
- maatwerkproducten waarbij het product is gefabriceerd overeenkomstig de wensen van de consument. Bij petsonline geldt dit o.a. voor de handgemaakte halsbanden die per order op maat worden gemaakt en de hondenkussens en de steigerhouten hondenbakken, beide van het eigen merk.
- producten die duidelijk persoonlijk van aard zijn. Bij Petsonline de bronzen dierenbeelden en de urnen, beide van het eigen merk.
Bij de omschrijving van een artikel staat altijd duidelijk vermeld of een product handgemaakt op maat per bestelling wordt gefabriceerd.
Petsonline zal de retourgoederen controleren op beschadigingen etc. Wij verwachten van u dat het product en alle toebehoren zoveel als redelijkerwijs mogelijk is in de originele verpakking aan ons retourneert. Beschadigde of gebruikte artikelen kunnen niet worden geretourneerd of geruild.
Bij ruilen voor een ander artikel of maat, zenden wij u een credit factuur voor het retour gestuurde product exclusief de verzendkosten en maken een nieuwe bestelling aan voor het gewenste product. Let op dat eventuele verzendkosten voor de nieuwe bestelling volgens de normale regels berekend zullen worden.
7. Verzenden en verzendkosten
7.1 Wanneer kan ik mijn zending verwachten?
De verwachte levertijd staat bij elk product op de site vermeld. De levertijden worden in werkdagen vermeld. Werkdagen zijn maandag tot en met vrijdag. Zaterdagen, zondagen of feestdagen zoals de kerstdagen zijn geen werkdagen. Wij kunnen dan nl. geen pakketten verzenden of ontvangen.
Standaard verzenden wij per GLS die het pakketje binnen 24 uur bij u aflevert. U ontvangt de track & trace code zodra uw pakket door Petsonline is verzonden zodat u de zending ook zelf via internet kunt volgen.
Producten die rechtstreeks door een importeur, distributeur en dergelijke worden verzonden, kunnen met een andere vervoerder worden verzonden. Wij doen dan onze uiterste best, u daar zo accuraat over te informeren, maar zijn daarbij afhankelijk van informatie van derden.
7.2 Wat zijn de verzendkosten ?
Nederland
Bij Petsonline is de verzending van bestellingen binnen Nederland boven €59 geheel gratis.
Voor verzending van orders onder €59 berekenen wij € 4,95 bijdrage in de verzendkosten. Uw bestelling wordt dan als pakket via GLS verzonden, u ontvangt automatisch een Track & Trace code zodra het pakket door ons is afgeleverd bij GLS.
België
Bij Petsonline is de verzending van bestellingen naar België boven €59 geheel gratis.
Voor verzending naar adressen in België bereken wij € 5,95 bijdrage in de verzendkosten. Uw bestelling wordt dan als pakket via GLS verzonden, u ontvangt automatisch een Track & Trace code zodra het pakket door ons is afgeleverd bij GLS.
Andere landen
In het bestelproces kunt u uw bestelling naar vrijwel alle landen in Europa laten versturen. Aan de hand van uw adres berekent het systeem tijdens het bevestigen van uw bestelling de correcte prijs.
7.3 Welke verzendmethode kan ik gebruiken?
Petsonline werkt voor verzending van de pakketten samen met GLS. Zodra wij uw pakket afgeven, bedraagt de levertijd (bijna) altijd maximaal 24 uur.
Sommige producten worden door de fabrikant direct naar u toegestuurd. Hiervoor worden geen extra kosten berekend.
7.4 Kan ik mijn bestelling afhalen ?
Op afspraak kunt u uw bestelling op ons kantoor in Stadskanaal afhalen. Kiest u dan voor verzendmethode 'afhalen op afspraak'. Hieraan zijn geen kosten verbonden.